Privacybeleid

Als u gebruikt maakt van deze website of direct samenwerkt met de Zaak voor Crisiskunde, dan moet u kunnen vertrouwen op een juiste omgang met uw gegevens.
In dit privacybeleid leest u welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel. Wij raden u aan deze verklaring zorgvuldig te lezen.

De Zaak voor Crisiskunde is een onderneming dat zich specialiseert in de bekwaamheid van crisisorganisaties door het verlenen van diensten als consultancy, trainingen en coaching. Daarbij verwerken wij privacygevoelige informatie, ook wel persoonsgegevens genoemd. In sommige gevallen werken wij daarbij samen met andere organisaties of bedrijven.

Wij vinden het van groot belang dat er zorgvuldig wordt omgegaan met persoonsgegevens. Persoonsgegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Daarbij houden wij ons aan de eisen uit de privacywetgeving. Dat betekent bijvoorbeeld dat wij:

  • duidelijk vermelden voor welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via dit privacybeleid;
  • het verzamelen van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
  • u eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin uw toestemming is vereist;
  • uw gegevens niet doorgeven aan derde partijen, tenzij dat nodig is om de gevraagde dienst te kunnen leveren of wanneer wij daar wettelijk toe verplicht zijn;
  • wanneer wij uw gegevens delen, afspraken maken met derde partijen om er o.a. voor te zorgen deze niet voor andere doeleinden worden gebruikt;
  • passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in opdracht van ons persoonsgegevens verwerken;
  • uw recht respecteren om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen.

Gebruik van persoonsgegevens

Bij het gebruik van onze diensten en websites vragen wij u om bepaalde gegevens te verstrekken. Deze gegevens hebben wij nodig om de dienst naar behoren uit te voeren. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Afhankelijk van de diensten, onze rollen en de functionaliteiten van onze websites, kunnen wij de volgende persoonsgegevens van u verwerken:

  • Naam, adres en woonplaats
  • Geboortedatum en geslacht
  • Telefoonnummer en emailadres(sen)
  • Bankgegevens
  • Werkgever en functie(s)
  • Gegevens die u geeft tijdens de intake over uw persoonlijke leerdoelen, casuïstiek en reflectie op eigen handelen.
  • Informatie over hoe u de begeleiding tijdens trainingen en oefeningen ervaart

Doeleinden

Wij verwerken bovenstaande gegevens voor een of meerdere doeleinden, mede afhankelijk van de diensten die aan u geleverd worden:

  • Om met u te kunnen communiceren via post, e-mail, telefoon, indien dit nodig is om de opdracht uit te voeren.
  • Om met u te kunnen communiceren via een nieuwsbrief zodat we u kunnen informeren over nieuwe of aangepaste diensten en/of producten.
  • Als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte en accreditaties voor professionele begeleiders.
  • Om u de mogelijkheid te bieden contact op te nemen voor informatie.
  • Om u de mogelijkheid te bieden zich in te schrijven voor een training of coachingstraject.
  • Om nieuwsbrieven gepersonaliseerd te sturen zodat deze aansluiten op uw voorkeuren.
  • Om onze website en dienstverlening te verbeteren.
  • Om reacties, feedback en klachten te kunnen verwerken.

Wij kunnen uw gegevens enkel voor een ander doel gebruiken, dan waarvoor ze oorspronkelijk verwerkt waren, als er tussen beide doelen een nauwe verwantschap bestaat.

Verstrekking aan derden

Wij verkopen uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens.

Websites van derden

Dit privacybeleid is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met onze website zijn verbonden. Wij kunnen namelijk niet garanderen dat deze websites op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Lees altijd voor gebruik van de desbetreffende website de privacyverklaring van deze website, voor meer informatie over de manier waarop zij met uw gegevens omgaan.

In kaart brengen websitebezoek (openbare gedeelte)

Wij gebruiken alleen technische en functionele cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan onze websites wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de websites en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de websites naar behoren werken en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Beveiliging en bewaren

Wij hechten grote waarde aan de beveiliging en bescherming van uw persoonsgegevens. De Zaak voor Crisiskunde heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen teneinde uw persoonsgegevens te beveiligen en te beschermen tegen verlies, wijziging, misbruik of tegen enige (andere) vorm van onrechtmatige verwerking. Iedere persoon die bij ons toegang heeft tot persoonsgegevens en/of deze verwerkt, is verplicht tot geheimhouding van die gegevens, voor zover bij wet- of regelgeving niet anders is bepaald. In het geval wij gebruik maken van de diensten van derden, zullen wij in het kader van de bescherming van persoonsgegevens afspraken maken omtrent de benodigde beveiligingsmaatregelen. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op.

Wij bewaren de gegevens niet langer dan noodzakelijk is. Dat wil zeggen dat wij de gegevens bewaren zolang dat nodig is om de door jouw gevraagde dienst te leveren. Uitgezonderd hiervan zijn de gegevens die wij langer moeten bewaren omdat de wet ons dit verplicht.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft uiteraard altijd de mogelijkheid om al uw, bij ons bekende, persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Hiervoor stuurt u een gespecificeerd verzoek naar zaak@crisiskunde.nl. Wanneer u een verzoek tot inzage, correctie, verzet of verwijdering van uw persoonsgegevens doet, zullen wij u hierover zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen een bevestiging sturen.

Autoriteit Persoonsgegevens

Natuurlijk helpen wij u graag verder als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. Mocht u er desondanks toch niet samen met ons uitkomen, dan heeft u op grond van de privacywetgeving ook het recht om een klacht in te dienen bij de privacytoezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wijzigingen in dit privacybeleid

Dit privacybeleid is afgestemd op onze huidige diensten en de mogelijkheden op onze websites. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen daarin, kunnen leiden tot wijzigingen in dit privacybeleid . Deze worden bekend gemaakt op deze pagina.

Vragen en feedback

Met regelmaat wordt gecontroleerd of de interne bedrijfsvoering aan dit privacybeleid voldoet. Als u vragen of opmerkingen heeft over dit privacybeleid of inzage wenst in uw gegevens, kunt u contact opnemen:

Zaak voor Crisiskunde
E-mail: zaak@crisiskunde.nl
Telefoon: 026-2340234
Kvk 58425527
BTW: NL162008077B02

 

Deze pagina is voor het laatst aangepast op 18-5-2018.